Det er nu du skal aflæse din varme- og/eller vandmåler. Men hvad nu hvis der er skiftet til elektronisk måler?
Desværre modtager vi ikke data fra alle de elektroniske målere. Derfor er der nogle, der fortsat skal indberette målerdata på ”gammeldags manèr”.
Og hvordan finder man så ud af om man selv skal indberette data eller ej? Det er der 2 svar på:
a) Hvis du ikke har modtaget en mail eller et aflæsningsbrev med besked om at det er tid til at aflæse, så skal du ikke gøre noget. Så modtager vi dine målerdata elektronisk.
b) Har du modtaget en mail om aflæsning eller et aflæsningsbrevet, så skal du indberette dine data manuelt. Enten via vores hjemmeside – klik her, eller ved at fremsende dit udfyldte målerkort. Dette skal ske senest den 05.11.2020.
Hvis der endnu ikke er skiftet til elektronisk måler, skulle du gerne have modtaget besked om at du skal indberette dine data manuelt – enten via mail eller via brev. Indberetning skal ske via vores hjemmeside – klik her, eller ved at fremsende/aflevere dit udfyldte målerkort. Dette skal også ske senest den 05.11.2020.
Vær opmærksom på at indberetningssiden er opdateret til en ny version. Følg og læs de instrukser, der bliver givet undervejs. Ud over NemId, kunde nr. og adgangskode (som bl.a. fremgår af den seneste regning og som er den kode, der anvendes når det drejer sig om kunde-nr.), skal der ved første indlogning også anvendes en engangs-aktiveringskode, som man får tilsendt via den mail man oplyser første gang der logges ind på den nye version af indberetningssiden.